| Forfatter |
Melding |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Kasserydding! Egg-rumpe?! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 16:57 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
Jeg hadde gitt opp håpet om å bli bestemor, så har egentlig vært på utkikk etter en undulatunge i nærheten. Men nå oppdaget jeg plutselig at Millie driver inne, og halvt inne i kassen og rydder! Mini kommer utenfor og mater ho en gang i blant. Ho vil ikke ha han inne i kassen nå. Jeg tør ikke håpe på noe, men det er så koselig å se etter å ha ventet så lenge. Er heldigvis ferdig med alle ferieturer nå!
_________________ Tonje, Mini og Millie
Sist endret av aashaug den Lør 07 Aug 2010, 13:42, endret 1 gang
|
|
 |
|
 |
|
Bettie Boink
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 17:20 |
|
 |
| Site Owner |
 |
Registrert: Lør 09 Sep 2006, 15:29 Innlegg: 25237 Bosted: Vennesla
|
Noen fugler bruker lenger tid enn andre, og når det endelig skjer noe er det jo ekstra moro også. ![[happydance.gif] [happydance.gif]](./images/smilies/happydance.gif)
_________________ Life isn't like a box of chocolates. It's more like a jar of jalapeno's. What you do today, might burn your butt tomorrow. Min hjemmeside - http://www.undulatrommet.com
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 17:27 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
Ja! Ho har jo hatt før, men ettersom ho bare ble brukt til en ting så hadde jeg egentlig innfunnet meg meed at ho var lei. Det er hans første gang, så det blir spennende å se! Kanskje det blir små dingler på meg Hvor lang tid tar det sånn ca fra de rydder kassene til det blir egg?
|
|
 |
|
 |
|
Bettie Boink
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 17:38 |
|
 |
| Site Owner |
 |
|
Det varierer også veldig, hos noen går det bare noen dager, mens andre kan drive med smårydding i flere uker. Men siden de har hatt kasse så lenge, så tipper jeg det er noe på gang siden hun plutselig er blitt så ivrig nå. 
_________________ Life isn't like a box of chocolates. It's more like a jar of jalapeno's. What you do today, might burn your butt tomorrow. Min hjemmeside - http://www.undulatrommet.com
|
|
 |
|
 |
|
Zippo
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 19:27 |
|
 |
| Site Owner |
 |
Registrert: Fre 16 Sep 2005, 10:57 Innlegg: 19836 Bosted: Arendal
|
|
Åh, nå har du en koselig tid foran deg!
Ser du antydning til hengerumpe eller?
_________________ Kvitrende hilsen fra Anette, Burre, Blomma, Brakar, Timian & Primula On the left side, there is nothing right ... On the right side, there is nothing left ...
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 23:10 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
|
ja, det gjør jeg. Ho sitter mye mer fremoverlent enn han gjør, og ho sitter med mena mye mer adskilt enn de vanligvis er. De har kost mye i dag. Har ikke sett noen parring. Men jeg har jo vært på ferie nå, og jeg sitter ikke sammen med de hele tida ellers heller. Har gitt de brokkoli og har tilført litt kull i maten. Har egentlig bare fått råd av eieren av dyrebutikken her, så nå skal jeg lese MASSE om oppdrett rundt her, og følge nøye med på ho. Bør ho ha litt svakt lys på om natta nå? kveldene begynner jo å bli mørkere.
|
|
 |
|
 |
|
Zippo
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 23:11 |
|
 |
| Site Owner |
 |
Registrert: Fre 16 Sep 2005, 10:57 Innlegg: 19836 Bosted: Arendal
|
Kull i maten har jeg aldri hørt om 
_________________ Kvitrende hilsen fra Anette, Burre, Blomma, Brakar, Timian & Primula On the left side, there is nothing right ... On the right side, there is nothing left ...
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 23:29 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
|
Det er sånn fuglekull, men jeg skjønner jo ikke helt vitsen da. Har hatt det lenge, men har ikke brukt det så mye. Nå har jo ho dama sagt mye rart, så jeg vet ikke jeg.. Er det noe anna de burde få?
|
|
 |
|
 |
|
Bettie Boink
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Tor 29 Jul 2010, 23:33 |
|
 |
| Site Owner |
 |
|
Fuglekull, hva er det? Mener du flytende kull, slikt som brukes ved forgiftning? Hvis det er dette så ville jeg aldri hatt det i maten deres, kull er jo et behandlende medikament. Hekkepar bør få rikelig med grønt ved siden av frø/pellets, en god dusj fra en dusjeflaske noen ganger pr. dag synes de er deilig og stimilerer til hekk. ![solen1 [smi9.gif]](./images/smilies/smi9.gif)
|
|
 |
|
 |
|
Mette
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Fre 30 Jul 2010, 00:30 |
|
 |
| Site Owner |
 |
Registrert: Fre 06 Jan 2006, 20:50 Innlegg: 9368 Bosted: Nannestad
|
|
Fuglekull finnes i små poser og det er tørt. Det er ikke nødvendig å gi dem. Det er ikke skadelig, men er aller best å kun bruke om det skulle være nødvendig. Dvs ved diare eller annen sykdom i tarm og mage.
_________________ Det er ikke fine fjær som gjør fugler fine!Mette&Pipsen
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Fre 30 Jul 2010, 01:41 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
Takk for svar Ja, de trenger den vel ikke. Skal ikke ha det i til de mer hvertfall 
|
|
 |
|
 |
|
IsabellBN
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Fre 30 Jul 2010, 11:10 |
|
 |
| Elite Undulatprater |
 |
|
|
Vi får holde hverandre oppdatert ;) Har jo et par i hekk jeg også, og skal snart sette par 2 i hekk ;)
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Fre 30 Jul 2010, 16:49 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
Ja, det blir spennende å se Er jo helt ny i dette med hekking, så det er ikke så lett å vite hva man skal se etter.. Ho har ikke noe skikkelig eggrumpe enda hvertfall..
|
|
 |
|
 |
|
Liv
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Fre 30 Jul 2010, 17:00 |
|
 |
| Storprater |
 |
Registrert: Søn 25 Feb 2007, 22:21 Innlegg: 1083 Bosted: Akershus
|
Det er spennende dette med hekking, jeg skal starte opp med et par om ca 1 uke og gleder meg som bare det! Lykke til  , jeg skal følge med på tråden her. ![[happydance.gif] [happydance.gif]](./images/smilies/happydance.gif)
|
|
 |
|
 |
|
aashaug
|
Innleggets emne: Re: Kasserydding! Skrevet: Lør 31 Jul 2010, 22:47 |
|
 |
| Aktiv prater |
|
Jeg synes det er vanskelig å se noe på ho jeg. Ho har rydda mer, men ser ikke så mye tegn til eggrumpe. De koser veldig mye, og roper ikke til hverandre så mye mer Har ikke sett ho noe inni kassa i dag. Er dette normalt?
|
|
 |
|
 |
|