Velkommen til deg som nytt medlem av Undulatprat. Vi håper du vil finne forumet vårt nyttig og lærerikt, i tillegg til et trivelig og sosialt sted å være sammen med andre som har undulater som hobby og interesse.
Vårt mål er å gi undulaten et så godt og meningsfylt liv den kan få i fangenskap, og at flest mulig undulateiere setter seg best mulig inn i hva et godt undulathold innebærer.
Det kan være litt forvirrende for helt nye medlemmer å ta seg frem i jungelen av bokser og kategorier og tråder til å begynne med, og vi ser at veldig ofte så gjentar de samme spørsmålene seg når nye medlemmer blir aktive. Vi har derfor laget et lite knippe pekere her til tråder som tar for seg de vanligste spørsmålene nye medlemmer har og som har fått gode svar, og håper at dette kan være til nytte og hjelp, og samtidig begrense tråder med samme tema. Flere av trådene i pekerene er av eldre dato, og vi ber om at det ikke postes spørsmål i disse trådene slik at gamle tråder stadig blir bumpet.
Disse pekerene er kun ment som informasjon.Ellers henviser vi også til søkefunksjonen vi har, en enkel og grei måte å finne emner og tema på.
Hvordan lager jeg avatar?Jeg har fått ny undulat og den oppfører seg så rart i buret sitt, er dette normalt?Hva slags pinner skal jeg bruke i buret?Er buret mitt stort nok?Birdlamp/UV-lys, må jeg ha det?Undulaten min vil ikke ut av buret, hva gjør jeg?Hvordan skal jeg få undulaten min tam?Hva kan undulaten min spise ved siden av frø/pellets?Hva er Scaly face?Undulaten min mister mye fjær, er dette normalt?Undulaten min bruser av og til med fjærene - er den syk?